Dinsdag 19 april - Reisverslag uit Eilat, Israel van Wateringenopreis - WaarBenJij.nu Dinsdag 19 april - Reisverslag uit Eilat, Israel van Wateringenopreis - WaarBenJij.nu

Dinsdag 19 april

Door: Wilma

20 April 2016 | Israel, Eilat

We gaan weer naar een ander hotel. Om 8 uur bij de bus met koffer en al je spullen.
We rijde bijna en horen dat er op een kamer nog spullen zijn blijven liggen. Ron heeft ze gouw gehaald en toen kromden we echt weg. Jeruzalem laten we achter ons en we gaan naar het zuiden. Stop bij de Massada waar we het een gondel naar boven gaan om daar de historie te horen over collectieve zelfmoord van ruim 900 mensen in het jaar 73 na Chr.. Op naar een bijzonder ervaring; dobberen in de dode zee. De dode zee is het laagste punt op aarde. 400 meter onder zee niveau. Na deze stop nog een rit van 3 uur naar Eilat. Er wordt nog een stop ingelast bij de steenhouwer. Eilat staat bekend om zijn Eilatstoon een blauw groene steen waar mooie sieraden van gemaakt worden. Nu de stad in langs het vliegveld wat midden in de stad ligt. We komen in een heel groot hotel met zwembad en palmbomen.

• 22 April 2016 - 21:54

Ton Van Der Heijden:

Wel een mooie tocht door de woestijn van Judea en het Arava gebied. Jammer dat gekozen is voor Massada en niet voor Qumran. Daar waar de Essenen hun verblijf hadden en de contouren van het christendom werden gevormd. Hier werden de Dode Zeerollen gevonden, verhalen uit het Oude testament waaronder geschriften van Jesaja. Massada is interessant in de Joodse geschiedenis, vluchtplaats van de zeloten, opstandelingen tegen de Romeinen. Overigens is de collectieve zelfmoord nooit bewezen. De skeletten die er ooit zijn gewonden bleken te zijn van Romeinse soldaten.