Rondom het meer van Tiberias - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Wateringenopreis - WaarBenJij.nu Rondom het meer van Tiberias - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Wateringenopreis - WaarBenJij.nu

Rondom het meer van Tiberias

Door: Corrie en Petra

14 April 2016 | Israel, Tiberias

na het ontbijt, tussen 7 en 8, stapten wij vol enthousiasme weer in de bus. Vandaag hebben we een andere gids, Manja. Ron, onze gids voor de rest van de vakantie was een dag verhinderd. De reis ging als eerste door Lower Galilea naar Zippori. Dit is een stadje van vroeger wat nog maar kortgeleden is opgegraven. We zagen hier mooie mozaïeken op de vloeren. Elk dorp had vroeger 2 wegen, die elkaar kruisten. Door de kruisvaarders is bovenop de berg een burght gebouwd. Vanaf hier hadden we een mooi uitzicht over de omgeving. Onder andere op Nazareth.
In Zippori is per toeval ook een synagoge ontdekt. Er zouden er 18 in de omgeving moeten zijn, maar dus maar 1 ontdekt door de archeologen.

In de bus verder naar Nazareth. Manja vertelt veel over de omgeving, over boeren, planten, koeien.
In Nazareth krijgen we eerst de gelegenheid om in een (nieuw) Arabisch koffiehuis koffie te drinken. Erg lekker en gezellig.
We lopen Nazareth verder in om de 'aankondigingskerk' te bezichtigen. Een zeer mooie kerk, waar buiten in een gallerij allerlei mooie Mariabeelden te zien zijn. Allen geschonken door diverse landen. Nederland hing er niet bij. Manja vertelde ons dat Nederland deuren heeft geschonken!
Weer terug lopend naar de bus, koopt Jaap een nieuwe wandelstok. Die van hem is gebroken.
Op weg naar de lunch, onderweg komen we door Kana. Nu een grotere plaats, in de tijd van Jezus een gehucht, bekend van de bruiloft.
Het duurde iets langer voor we bij de lunch waren, dit omdat er in Israël veel aan de weg gewerkt wordt. De wegen worden verbreed.
We hebben gegeten bij Ali's diner. Sommigen suggereerden dat Ali Baak hier een eettentje is begonnen. We eten salade, pita, en sommigen eten ook Petrusvis.
We zitten er heerlijk in de schaduw en genieten volop.

Na de zoveelste plaspauze

• 14 April 2016 - 20:25

Christine :

Dat wisten jullie nog niet maar mijn dochter Alidia is daar een zaakje begonnen. ;-)
    Fijn dat het zo gezellig is en leuk dat we zo thuis kunnen meegenieten.

• 14 April 2016 - 21:50

Seeske:

Wat weer een geweldig verslag , zo lopen we een beetje mee in jullie voetstappen.
    Voor morgen een fijne dag ,en voor jullie allemaal lieve groetjes.

• 14 April 2016 - 21:51

Raar, het laatste stuk mist alweer...
    Morgen derde pogingvoor laatste stuk van de dag

• 15 April 2016 - 00:04

Christine :

Ja, jullie blijven plassen in dit stuk. (grapje)

• 15 April 2016 - 04:03

Tina:

Jullie moeten natuurlijk vroeg je bed uit,maar jullie zien heel veel.
    Het is een mooi reisverslag en voor allemaal morgen een fijne dag.

• 17 April 2016 - 13:18

Ton Van Der Heijden:

Wat leuk dat jullie Sepphoris hebben aangedaan. In 37vC al ingenomen door Herodes.
    Tijdens een enorme sneeuwstorm. Inderdaad, er liggen diverse heel mooie mozaïekvloeren.
    Geniet van de reis allemaal.