Timna park & Rode zee - Reisverslag uit Eilat, Israel van Wateringenopreis - WaarBenJij.nu Timna park & Rode zee - Reisverslag uit Eilat, Israel van Wateringenopreis - WaarBenJij.nu

Timna park & Rode zee

Door: Sanne :)

20 April 2016 | Israel, Eilat

Vanochtend werden we weer vroeg gewekt... Iedereen zat om 7 uur weer fris en fruitig aan het ontbijt. Om 8 uur reden we naar het Timna Park. Dat was een park met bergen met verschillende steensoorten. Dit zag er echt onwijs gaaf uit. Sommige van ons hebben nog een stukje gelopen/geklommen waar we Egyptische tekeningen konden bezichtigen in het steen. Hierna hebben we allemaal een flesje mogen vullen met de verschillende soorten zand waar het gesteente door was gevormd. Leuk idee was dit!

Tijdens de rit naar het volgende uitje, hebben we nog een soort van privé concert gekregen van de gids. Hij kan onwijs mooi zingen en had beloofd aan iemand om een keer te gaan zingen in de bus ;). Normaal gesproken doet hij dat niet hoor... Maar wij zijn zo leuk, daar kon hij geen nee tegen zeggen, dat begrijpt u wel natuurlijk ;)

Vanmiddag gingen we met een boot varen op de rode zee. Je kon de bodem gewoon zien, zo helder was het water. We zagen op een gegeven moment Jordanië, Egypte en Saoedi-Arabië liggen. Soort van 4 landen punt ;). Na een tijdje had de kapitein de boot stil gelegd en terwijl de bemanningsleden het eten (bbq) ging klaarmaken mochten we gaan zwemmen. Lekker water was het. Maarja, dan denk je met volwassenen op vakantie te zijn, en lekker rustig te kunnen poedelen, maar nee hoor... De een na de ander werd ondergedompeld in zee. Maar verder was het wel gezellig hoor!! Ook hebben we nog lekker gegeten op de boot.

Eenmaal terug in het hotel kon iedereen weer zijn eigen ding doen. Sommige hebben nog heerlijk genoten van het zonnetje op hun balkon en andere hebben nog heerlijk gezwommen in het zwembad of gewoon lekker uitgerust in de kamer.

En ohjaa, het was vandaag 39 graden hier, lekker warm dus!! Maar we beginnen hier nu wel aan te wennen!! :)

• 20 April 2016 - 21:02

Seeske:

Zo,,,wat weer bijzondere dagen,wat zien jullie prachtige dingen.
    en wat is het weer prachtig Sanne schrijft dat jullie al wat wennen aan de temperaturen.
    de tijd vliegt voorbij er zijn al acht dagen voorbij.
    Geniet nog van de komende dagen.
    Slaap lekker vannacht en morgen gezond weer op.Lieve groeten van mij.Seeske.

• 20 April 2016 - 22:24

Jan En Ridie De Bruijn:

• 20 April 2016 - 22:31

Vorig bericht niet helemaal goed gegaan!

Jullie hebben na die stoeipartij in de Rode Zee toch wel genummerd of iedereen present was ?
    Stel je voor dat er een naar de h....
    brrrr ik moet er niet aan denken

Nog twee dagen en het zit er weer op, goede reis en welkom thuis.

Groet
    Jan en Ridie

• 21 April 2016 - 00:14

Tina:

Jullie moeten wel een leuke groep hebben,want de groep van Ds Jan Lammert daar heeft Ron nooit gezongen en dat was 2 jaar geleden,vandaag hebben jullie weer veel beleeft.
    Gisteren hebben wij wel een verslag gemist,fijne dag morgen en een hartelijke groet van Ben en mij.